Hjelp meg med litt matte her.
-
Hjelp meg med litt matte her. Hvis man har to forskjellige strømavtaler hvor begge har 2,0 øre påslag men den ene koster 19 kr i måneden og den andre koster 39 kr i måneden… hvor mye ekstra strøm får man for de mellomliggende 20 kr i måneden?
20 kr = 2000 øre, og det betyr at 20 kr ekstra fastledd i måneden tilsvarer 2000 kWh strøm i måneden, sant?
-
-
@forteller Hvis en kWh koster 40 øre, får man 2000/40 = 50kWh. Ca nok til å lade bilen en gang.
-
@forteller 180.000 kWh i året høres ekstremt mye ut. Med vår 200 kvm enebolig ligger vi på under 30.000 kWh. Du mener 18.000, sant?
-
@forteller Månedsprisen drukner jo uansett i forbruket.
Prisforskjellen mellom elsertifikat og ikke elsertifikat blir 2400 kr mens de 20 kr forskjell i fastprisen utgjør 1/10 av det, så da går du ned til knapt 2200 kr i prisforskjell.
Men det som virkelig koster noe er jo de ~100 000 for selve strømmen, og sikkert minst like mye som det i nettleie.
-
@jantzen Nei, er på vegne av borettslaget Mer som 170, kanskje, men deromkring
-
@Uglesett Ja, ikke sant, det var det jeg mente også, at månedspris ikke kan ha nesten noen ting å si. Men jeg måtte bare spørre. Men ja, klart forbruket er viktigst, men spotprisen kan vi jo ikke gjøre noe med, så det er jo irrelevant når vi ser etter hvilken strømavtale vi skal inngå.