Raspberry Pi



  • Can someone please help me with this......

    The closest I managed was with an older version of nodebb. Only thing that didn't work was Account Activation emails. All other emails worked and things seemed stable.

    Since the latest Nodebb update... and the redis update requirements I cannot even get close to getting this up and running.....

    I wish there was an image for the Pi already compiled......

    I am a noob but should be able to manage any instructions....

    Can someone please give me help in getting this running on a Pi.

    Thanks guys.....



  • 2 more complete re-installs....

    No luck.....

    If this is really not intended to be on a Raspberry Pi can someone tell me so I'm not wasting time trying to get it running on something its not intended to run on............


  • GNU/Linux

    The biggest problem surely would be to get the underlying software (nodeJS, Redis) to work. Back when I tried it the first time, there was for example no nodeJS for the ARM architecture (which the Pi is).

    But even if there was, nowadays; I really wouldn't do that in terms of production. For a single-user development/testing setup maybe. But for everything apart from that, the Pi is just not powerful enough.

    That doesn't necessarily mean though, that the experience of still doing it would be a waste of time. What exactly is your recent problem?



  • Cheers for the reply

    With the latest nodebb 7.0 it requires you update redis...

    No matter what I try I could not get it updated....

    Currently installing the newest version of nodebb 6.0.x

    This Pi will only run this forum. There will be very very little traffic.... Its a small forum.....

    Do you think the Pi will still not be up to scratch.... I'm using a Rasp Pi B+



  • Ok....

    Back up and running on nodebb version 6.1.0



  • Almost lol

    Login issues again.....

    Will give 7.0 anther go....



  • I just had a try using an online cloud service.....

    I'm stuck at the redis update again.....

    Someone please help.....



  • Ok redis update instructions work great on ubuntu in the cloud....

    Seems the files are missing which I guess means no update for the ARM version of Redis.....

    Its a shame because the Pi seems to be perfect for this job..... Only ever a few people on the forum at once.....

    Might have to go back to semi broken nodebb6 or hope the pi 2 gets an image 🙂


  • GNU/Linux Admin

    @Phate, is cross-compiling an option for you? Last time I debugged NodeBB on the Pi, it took something like 2 hours to compile Node.js...



  • Thanks for the reply....

    Yeah I am learning to be very very patient lol

    I've given up on the Pi for now and have a working setup running on Digital ocean droplet. Ubuntu server....

    All seems well so far.

    I'd much rather the Pi tho. I'd be able to run from my solar. Its only a very small forum community. Max a few users at a time.

    I hope someone makes a woking setup for the Pi's eventually....

    It seemed to run fine on version 6.0 but for some reason I could only ever get the email plugins to half work.

    Ran more than smooth I thought.....

    Cheers for replies....


  • GNU/Linux

    I just now followed the "Install" steps on my Pi B (don't think it's a +, not sure) and it compiled fine. Took about half an hour, maybe 3/4.

    You are using raspbian, don't you? If so, I could even wrap my compilation into a .deb and just upload it.



  • Mate that would be awesome....

    Even for the next guy.......

    I did actually try that. Compiling it I mean. But then I couldn't get nodebb startup to recognise the new version. Even though the new version was installed and would verify the new version. I've bee using noobs I think which installed raspbian I think.

    Do you think the Pi would be good enough for say 500 users Max. Maybe 3 or 4 connected at a time?

    Thanks again for the reply.
    Would be awesome if there was a ready to go Pi image that had nodebb all set up and running. Be great for noobs like me lol


  • GNU/Linux Admin

    @Phate Probably more than ok.

    The main drawback is the relatively low processing power of the Pi. Because:

    • We use bcrypt to encrypt user passwords
    • Hashing those passwords with the default number of rounds (12) takes a really long time. (A couple of seconds).
    • Because the Pi has a single core, when this is happening, your forum is unresponsive
    • Lowering the number of rounds speeds up the process (linearly), but also reduces the security of the resultant password hash.


  • I had a fairly smooth setup going with version 6..... Just email dramas.

    Seemed more than stable.

    I couldn't believe how fast it served the forum. I was amazed lol

    The worry was building out the forum then it come unstable once too many users and posts clogged up the system.

    Seemed fine with basically no posts and 3 users on at once. PM etc was all fast.

    Using a cloud system to build it all out for now. Once I get the backing up and restoring all sorted I'll have a look at moving back to the Pi. Extreme Noob. Still haven't worked out or researched backups lol.


Log in to reply
 

Suggested Topics

| |